"Rejecta Mathematica is an online journal that only publishes mathematics papers that were turned down by peer-reviewed journals. Its aim (...) is to “highlight papers that, although perhaps flawed, may still be interesting.” Still, it’s not a publishing free-for-all: even Rejecta rejects a few."

(Freakonomics, 10/08/2009)




"Le fait que Rupert Murdoch puisse éventuellement rendre payant l'accès à ses journaux en ligne à partir de 2010 suscite l'enthousiasme du secteur de la presse d'information qui y voit le fer de lance d'une révolution qui mettrait fin à la gratuité du contenu sur internet.
Jusqu'ici aucun géant du secteur ne voulait prendre le risque d'être le premier éditeur à se lancer dans un modèle payant, préférant miser sur les revenus publicitaires, de peur de perdre des lecteurs au profit des médias concurrents, restés gratuits."

(Capital.fr, 07/09/2009)




"Last week’s excellent Times article on the high salaries being paid to statisticians is just one sign of the market value of number crunching. (...) Microsoft shelled out $115 million to buy Farecast.com, a company that crunches numbers to tell you whether you should buy an airline ticket now or wait until closer to when your flight leaves. (...) Still, $115 million surprises me. Farecast has terabytes of data but in some sense it is just running something close to a very simple multivariate regression. It goes to show that thinking up the right regression to run can be worth millions."[1]

(Freakonomics, The Value of Statistics, 13/08/2009)



Notes

[1] c'est moi qui grasse