The 100 Rules for Being an Entrepreneur (James Altucher, via Freakonomics, 28/04/2011)
L'auteur a le sens de la formule, mais certains de ses conseils ne sont probablement pas transposables tels quels de ce côté-ci de l'océan. J'aime bien celles-ci :
- Try not to hire people
- Sleep
- Don’t be greedy pricing your product
- Distribution is everything. Branding is everything [1]
- Fire employees immediately. If an employee gets “the disease” he needs to be fired
- Hire your customers. Or not. But always leave open the possibility
- Sell your company two years before you sell it
- Ideas are worthless. If you have an idea worth pursuing, then just make it
- Don’t save the world. If your product sounds too good to be true, then you are a liar [2]
- Don’t worry about anyone stealing your ideas. Ideas are worthless anyway. It’s OK to steal something that’s worthless
une réaction
1 De Krysztof von Murphy - 14/05/2011, 14:55
J'aime bien la réflexion sur les idées qui n'ont pas de valeur. Sans aller jusque là, il faut dire que tout est dans la réalisation, le soin du détail, la stabilité, le coût (et se faire connaître), plutôt que dans une idée non réalisée.